Honda переходит на TURBO, новые моторы |
Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
Honda переходит на TURBO, новые моторы |
20.11.2013, 13:33
Сообщение
#1
|
|
Группа: Активный участник Сообщений: 933 Спасибо: 704 |
Долгие годы бренд Honda славился своими атмосферными двигателями. Инженеры компании умудрялись снимать с безнаддувных моторов невероятные показатели мощности и крутящего момента — начиная с малокубатурного двигателя B16 и заканчивая суперкаровским мотором C32B. Но автомобильный мир меняется, пытаясь угодить спросу, а на большинстве развитых рынков сейчас в моде малый объем, эффективность расхода топлива и турбонаддув.
Вот и Honda поддалась трендам и анонсировала три новых модели двигателей серии VTEC TURBO объемом 1,0, 1,5 и 2,0 литра. Новые моторы получат прямой впрыск топлива и традиционную для компании технологию изменения фаз газораспределения VTEC. При этом если 1,5- и 2,0-литровые моторы имеют по 4 цилиндра, то самый скромный 1,0-литровый двигатель — 3-цилиндровый. Дебют 2,0-литрового двигателя состоится на новом поколении форсированного хэтчбека Civic Type R. На нем новый мотор будет достигать мощности более 280 л.с. при соответствии экологическим стандартам Euro-6. Впрочем, два других турбомотора также обещают продемонстрировать высокие показатели мощности и экологичности. Стоит отметить, что переход на турбо — вполне закономерный шаг для Хонды, которая с 2015 года выступит ссылка доступна только зарегистрированным [attachment=183973:1266712.jpg] 1,0-литровый двигатель Honda VTEC TURBO [attachment=183974:1266714.jpg] 1,5-литровый двигатель Honda VTEC TURBO [attachment=183975:1266716.jpg] 2,0-литровый двигатель Honda VTEC TURBO Источник: ссылка доступна только зарегистрированным -------------------- Спасибо! — Maledict
|
|
|
20.11.2013, 23:49
Сообщение
#2
|
|
Группа: Активный участник Сообщений: 6915 Спасибо: 2152 Авто: Acura TSX 2004 |
Цитата(ferakos @ 20.11.2013, 23:21) ссылка доступна только зарегистрированным
Цитата The Honda City Turbo was a sport compact / hot hatch produced by Japanese automaker Honda between 1982 and 1986, based on the naturally aspirated Honda City AA. The City Turbo is one of a very few turbocharged Honda road cars. Other turboed Hondas include the V6 Honda Legend of the late eighties and the new turbocharged i-VTEC 2.3 L in the 2007 Acura RDX. The City Turbo was the brainchild of Hirotoshi Honda, son of Honda founder Soichiro Honda as well as founder and owner of Mugen. In the early 1980s Mugen was a small tuning company that was beginning to make its mark producing performance parts for motorcycles and automobiles, but was yet to gain recognition outside of racing circles. When he created the City Turbo, Hirotoshi took one of Honda's most unassuming vehicles and successfully turned it into an aggressive street rocket, considered to be well ahead of its time. Impressed, Honda took Hirotoshi's idea and made a production version, introduced in September 1982. A few months earlier, Honda staffers took two City Turbos on a gruelling 10,000 km round trip of Europe, all the way from Sicily to Karasjok in the arctic north. In November 1983, the intercooled Turbo II joined the lineup. Flared fenders, wings, sideskirts and graphics combined for a much more pugnacious appearance, making its "Bulldog" nickname very fitting. In late 1984 the original Turbo was discontinued while the Turbo II continued in production until the City was replaced in late 1986. Engine Rear view of City (facelifted version) The City Turbo shared the 1231 cc (1.2 L) CVCC "ER" engine with its more pedestrian siblings, but the addition of a turbocharger meant that 100 PS (74 kW; 99 hp) at 5,500 rpm and 15.0 kg·m (147.1 N·m; 108.5 lb·ft) at 3,000 rpm were available.[5][6] Further changes to the engine included an aluminum/titanium alloy head and a magnesium valve cover to keep the weight down. The IHI RHB51 turbocharger, developed as a joint venture between Ishikawajima Heavy Industry and Honda, was lighter and smaller than most other turbos and could run at higher rpm. When combined with Honda's PGM-FI fuel injection and an 8-bit digital computer control unit, the end result was a very efficient engine with minimal turbo lag. 0–100 km/h was possible in 8.6 seconds.[6] The later City Turbo II's engine featured an intercooler, a revised intake plenum, a slightly larger throttle body, a modified inlet manifold, a higher AR turbo compressor, exhaust housings, and a slightly raised (7.6:1) compression ratio. It produced 110 PS (81 kW; 108 hp) at 5,500 rpm and 16.3 kg·m (159.8 N·m; 117.9 lb·ft) at 3,000 rpm.[7] -------------------- [Team Мирный Танк] [Guardians Of The Blind Team]
--- MorgueLand * Origin: Love is a delusion that differs one woman from another (2:5047/33) Upgrades: Injen Cold Air Intake with Hydro Shield MaximWorks Header 4-2-1 Unorthodox Racing Ultra SS Underdrive Polished Pulley Set Hondata Heatshied Gasket Hondata K-Pro ECU dual harness Blitz NUR Spec Dual Catback IPF Rally Tromba Horns Goodyear Gatorback Poly-V belt Hawk HPS Brake Pads Russell Stainless Steel Brake lines ATE Super Blue Racing Brake Fluid Drilled And Slotted Rotors - front Ground kit High Beam Lights PIAA H1 4700K Low Beam Lights HID 6000K USASpec Aux/IPhone adapter Redline Tuning Hood Struts Спасибо! — Leon
|
|
|
Текстовая версия | Сейчас: 25.5.2024, 10:50 |